Já a 47. ročník #kviff

plakat_kviff47[1]

Hned na začátek chci upozornit, že chválit nebudu.

Takže co já a KVIFF (Karlovy Vary International Film Festival)? Já tuhle zrůdnost nenávidím. Každý rok se do Karlových Varů sjíždí neskutečná hromada hovad, mamrdů kreténů a „slavných“ lidí. OK, to, že se člověk potřebuje z Prahy dostat do domů do KV busem, a ty jsou plnější než dřív, to chápu, ostatně debilní Student Agency stejně nikdy nepřekvapí příjemně. Je tedy potřeba rezervovat si místo s velkým předstihem. Ale to, že „fanoušci“ přijedou do stanového městečka a stěžujou si že když je bouřka tak prší, a že když prší tak moknou a že když moknou tak jsou mokří, a že když jsou mokří, tak nemůžou tomu svýmu týmu pomoct je demence osmého stupně.

Samotný průběh festivalu jsem sledoval dost povrchně a osobně jsem se jej nezúčastnil (pokud nepočítáme moje peníze – DANĚ, které stát MOUDŘE posílá České kinematografii, která pak za to tuhle sračku přisponzorovává), nicméně četl jsem různé postřehy účastníků z PRESSu a podobně. Dočetl jsem se o předčasných odchodech ze sálů, o super filmech ve kterých protagonista slízává své čerstvě vyhoněné sperma, o různých failech pořadatelů a podobně. Co mě zarazilo nejvíc je skoro úplná ignorace letního kina. Toto kino bylo ve velmi nedávné minulosti rekonstruováno (opět hádejte za čí peníze? ano, za vaše) a letos se v něm promítalo TŘIKRÁT. Loni to bylo pětkrát. Proč ho teda kurva doprdele fix rekonstruovali? Zřejmě proto, aby mohli říct, že nyní je potřeba vypláznout další miliardy na digitalizaci a nahrabat si znovu, žeano.

Další věc je doprava. Přijedou super žůžo papalášci ze všech koutů světa a voilá, najednou se můžou nařachaný audiny prohánět lázeňskou zónou a jezdit si od Puppu k Thermalu dle libosti, jakýpak kurva vejfukový exhalace!? Smrtelník rezident může akorát utřít nos do festivalpassu. A to všechno jen kvůli tomu, že v minulosti se splašil jakýsi kůň a od té doby se transfery od Puppu k Thermalu nekonají v kočáře s dvojspřežím, ale v audinách. Přitom koňská spřežení jezdí po Varech dnes a denně a není s nimi žádný problém. Jízda v kočáře měla alespoň něco do sebe, ale přijet od GH Pupp v audině k Thermalu (cca 750 metrů?) je nechutný snobství a je mi líto idiotů, co se na to chodí koukat.

Další z věcí, o které bych se chtěl zmínit je televizní přenos „slavnostního zakončení“ festivalu. Toto byla snad nejhorší LIVE akce co jsem kdy viděl. Mistr Eben, kterýho mám jinak vcelku rád, byl topornej, trapnej a jeho pokusy o vtipy byly horší než kdyby tam celou dobu jen mlčel a gestikuloval. Věc, která mne na přenosu znechutila skoro ponejvíce byl překlad. Simultánní překladatelka překládala dost zvláštně a jen kdy se jí chtělo. Ve chvílích kdy Marek Eben mluvil anglicky ani nepípla. O výherci, který minutu mluvil polsky ani nemluvě. K čemu pak takový přenos v České televizi je? A co víc, VÝHERNÍ FILM, jakýsi Henrik co kluci z Norska natočili patrně na mobil, byl naprosto neschopně předveden! Režie z něj pustila ukázku, ve které nějaký mladík stojí na zastávce autobusu a jiní mladíci v autě na něj pokřikují aby nastoupil. Všichni mluvili bůhvíjak, ale zřejmě norsky a ČESKÁ TELEVIZE divákovi nabídla ANGLICKÉ titulky. Člověk co neumí anglicky nebo norsky měl z ukázky filmu totální hovno. A já se ptám, proč kurva doprdele musím platit ČESKÉ televizi koncesionářské poplatky, když její přímé přenosy pro ČESKÉ diváky stojí za hovno? A co asi tak takový průměrný divák mohl z ukázky výherního filmu mít!?

O panu Bartoškovi, chodící reklamě na cigarety toho moc nenapíšu. To že se ten týden tváří jako by mu Vary patřily asi nikoho nepřekvapí. Můj názor je, že by se chlapci měli na rok až dva s kokotfestivalem odmlčet, zamyslet se nad sebou a říct na rovinu pro koho to dělají a pro koho to dělat chtějí.

Mimochodem, Susan Sarander, herečka oceněná za superúžasný přínos cigaretové kinematografii, prohlásila úžasnou větu. Řekla, že se jí Karlovy Vary hrozně líbí. Aby taky kurva ne, když z nich vidí Pupp, Bechers bar (pro neznalé – to je sklepení pod GH Pupp ve kterým je bar pro ultrasnoby a megapracháče), Audi, červenej koberec a Thermal.

A o tom to asi je, co? Za dva dny už všude budou zase viset jenom ruský nápisy a všechno půjde svojí cestou dál hlouběji do prdele. No to se mi ale ulevilo ;)

  • Zed70

    Je vidět že tě ten festival opravdu sere. Nicméně dovol abych pár věcí uvedl na pravou míru. Je dobré, než o něčem budeš psát, něco si o tom také zjistit.

    Rekonstrukce letního kina stála 4 miliony, z toho město zaplatilo polovinu. Ovšem hodnota dodaných prací a materiálu je 8 milionů. Spoustu prací a materiálu byla dodána sponzorsky, na opravě se podíleli i nezaměstnaní, které platil Úřad práce (normálně by vyplatil těm lidem podporu, takhle jim zaplatil za práci). Proč se o festivalu v letňáku nepromítá každý den (to je jediné v čem s tebou souhlasím), je dotaz na produkci festivalu, jejich výmluvy jsou trapné, avšak je velmi pravděpodobné, nedojde-li na příští ročník k dohodě, bude letní kino promítat vlastní program. V tomto ohledu by tě měla spíš štvát KV arena, kruháč na Čerťáku, kšefty s pozemky paní Doubové a podobně.
    Ano, když někdo stanuje a hodně prší a někdo jiný se ho zeptá jak je s tím stavem spokojený, je logické že odpoví že mu ten déšť vadí. Nelogické naopak je, když se na tím někdo pozastavuje a rozčiluje.

    Festival promítá něco přes 200 různých filmů. Je zřejmé, že různé filmy mají různé příznivce. Běžně se stává, že někdo jde na film, který se mu pak nelíbí. Sám píšeš, žes nebyl ani na jednom filmu. Jak je můžeš hodnotit? Podle toho co někdo jiný napíše? V tom případě bych já tvrdím že Lumia je nejvíc napíču telefon a že Windows Phone je pro Nokii cesta do pekel. Že jsem ji nikdy neměl v ruce? No a co? Někdo to napsal.

    Susan se jmenuje Sarandon, ne Sarander.

    Co z toho co jsem napsal plyne? Aby člověk nebyl za idiota, měl by si napřed o věcech do kterých se chce navážet něco zjistit.